tirsdag 27. januar 2015

Paleo chocolate chip cookies, uten gluten, melk, korn og raffinert sukker

Jeg prøver meg på denne oppskriften idag.
Jeg har lyst til å kunne tilby et variert utvalg for alle, slik at enhver skal kunne komme inn og kjøpe noe hos meg, uansett livsstil eller matallergi/intoleranse.
Paleolivsstil er noe jeg har holdt på med lenge, men for tiden er jeg helt sukkerfri, så disse må nok resten av familien og prøvekaninene kose seg med :)

2,5 dl mandelmel
1 dl kokosmel
1 egg
3 ss kokosolje
1 ts salt
1/2 dl lønnesirup eller honning
1 dl sjokochips. Jeg brukte denne, som er garantert uten spor av melk og soya. De er riktignok søtet med rårørsukker, men det får gå.

Bland det tørre, ha i myk kokosolje, egg og lønnesirup. Bruker du kjøkkenmaskin er blandingen enklere. Ha i sjokochips tilslutt.
Sett deigen i kjøleskap en halvtimes tid. 
Trill spiseskjestore cookies som du legger på en bakepairkledt stekebrettog trykk dem flate.
Stekes ved 175 grader i ca 10 minutter.
Avkjøles på stekebrettet helt før du flytter dem over på rist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.