fredag 16. mai 2014

Paleo tortillas - steinaldertaco - huleboerlefser

Jeg lagde tortillas i paleostil, og de var skikkelig vellykket.
Siden de ble så bra må jeg jo dele det med dere. Oppskriften her er på slump og hump, fordi det er ofte slik jeg lager mat. Ok, da, alltid. Jeg klarer sjelden å holde meg helt til oppskriftene. Og disse tortillasene ble til mens jeg mikset litt av ditt med datt.

ca mål er da:
2 egg
1 dl vann 
2-3 ss olivenolje
2-3 dl tapiokamel
1 ts salt

Visp eggene, tilsett vann, salt og tapiokamelet litt etter litt. Visp godt, for det kan klumpe seg. Røren er ganske tynn.
Ha i olivenoljen til slutt. 
Stek tynne tortillas i stekepanne på middels varme. La de steke noen minutter på hver side. 
Eller gjør som jeg: stek i pannekakejern.
Jeg har en sånn:

Den steker på begge sider sider samtidig.
Fyll tortillasene med tacoingredienser, fisk, fugl eller det du vil.
Mine fylte jeg med dette:
Fylt med kyllingfilet i biter, ruccola, tomat, rødløk og brie. For melkefri versjon, dropp brien. Her er det også godt med guacamole :-)

4 kommentarer:

  1. Thanks! Pinned this! :)

    SvarSlett
  2. hei! først vil jeg si tusen takk for mange bra oppskrifter! det har hjulpet masse! så lurte jeg på en ting, har du funnet et alternativ for oss som kke kan ha honning i oppskrifen jeg legger til under? har lekk tarm syndrom, så kan nesten ikke spise noe, og sliter veldig med å få noe i meg.. http://matutenmelkglutenogsukker.blogspot.no/2011/07/glutenfritt-brd-uten-gjr-superenkelt-og.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maddier. Kommentarvarslingen er ikke helt med, men jeg henger meg på @alldenrarematen sitt svar :)

      Slett
  3. Disse lefsene må prøves!

    Til deg med lekk tarm vil jeg anbefale kokossukker, det tåles av de fleste. Vaniljepulver (ikke vaniljesukker!) er et annet alternativ til søtning. Min erfaring er likevel at veldig mange ting ikke trenger å være så søtt. Det er snakk om vaner :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.